Karelia à la carte -verkostoon uusia jäseniä myös Etelä-Karjalasta ja Kymenlaaksosta

Karelia à la carte -ruokamatkailuverkosto laajenee. Ravintola-kahvila Ullan Bistro Taipalsaarelta Etelä-Karjalasta, Aholafarm Haminasta Kymenlaaksosta ja Eräs Ravintola Lieksasta Pohjois-Karjalasta ovat verkoston uusia jäseniä. Yritykset toteuttavat ruokapalveluissaan Karelia à la carte -arvoja: paikallisuus, karjalaisuus, omaleimaisuus, vieraanvaraisuus, luonto.

Ravintola-kahvilan Ullan Bistron keittiömestarina toimii Suomen Keittiömestarit ry:n puheenjohtaja Ulla Liukkonen. Ulla Liukkoselle myönnettiin viime vuonna maailman keittiömestariliiton The World Association of Chefs Societies -yhdistyksen (Worldchefs) kunniajäsenyys. Ulla on tullut tunnetuksi suurelle yleisöllekin monista erilaisista yleisötapahtumista, jossa on tehty tunnetuksi lähiruokaa ja lähiruokayrittäjiä. Ulla Liukkonen lupautui myös Karelia à la carte -verkoston valiokunnan jäseneksi.

Karelia à la carte -ruokamatkailuverkostossa on käynnissä jäsenhankintakampanja.

- Kampanjalla haluamme juhlistaa ja saada näkyvyyttä paikallisten ruoantuottajien sinnikkäälle työlle. Meillä Pohjois-Karjalassa ja Etelä-Karjalassa on vielä monia ruoka-alan yrityksiä, jotka eivät ole verkostomme jäseniä, mutta ansaitsevat jäsenyyden. Tällä hetkellä verkostossa on 57 upeaa yritystä, joille Karelia à la carte arvot ovat tärkeitä. Ihan varmasti verkoston ulkopuolella on vielä yrityksiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan Karelia à la carte -arvoihin ja yhteistyöhön, iloitsee Karelia à la carte -verkoston valiokunnan puheenjohtaja Johanna Rinnekari.

Verkostoitumalla saadaan lisää näkyvyyttä, vaikuttavuutta.

- Jos tiedät ravintolan, matkailu-, elintarvike- tai pitopalveluyrityksen, joka sopisi hyvin Karelia à la carte -verkoston jäseneksi, kerro yrittäjälle verkostosta ja pyydä häntä mukaan. Jos yritys suostuu pyyntöön, täyttäkää jäsenhakulomake Karelia à la carte -nettisivuilla. Esittelyssä kiinnittäkää huomiota erityisesti siihen, miten Karelia à la carte -arvot toteutuvat. Jäsenhankintaan osallistuvat palkitaan. Jokainen joka hankkii meille uuden jäsenyrityksen tämän vuoden loppuun mennessä, saa maksuttomasti Koti ja maaseutu -lehden vuosikerran. Koti ja maaseutu on Maa- ja kotitalousnaisten ammatti- ja järjestölehti.

Jäsenhankintakampanjaan liittyen järjestettiin huhtikuussa yhteistyössä Etelä-Suomen Maa- ja kotitalousnaisten kanssa Miten erilaistan tuotteeni -webinaari, jossa tehtiin tunnetuksi Karelia à la carte -ruokamatkailuverkostoa eteläkarjalaisille elintarvikealan yrityksille. Vuoden aikana järjestetään myös Pohjois-Karjalassa Karelia à la carte info -tilaisuuksia.

Tervetuloa yhteistyöhön!

Karelia à la carte – Luonnollisesti vieraanvarainen